MARI POEŢI ROMÂNI - Rodian Drăgoi

Mari poeţi români

 Rodian DRĂGOI 



sub piele îmi foşnesc dureros manuscrisele

adie vântul
se aude cum sub piele îmi foşnesc
dureros manuscrisele
cândva aveam un perete și îl iubeam
noapte de noapte desenam fluturi pe el
dimineața fluturii se trezeau și
începeau să zboare
femeia mea a murit de aproape doi ani
dar cafeaua ei încă aburește pe masă
de atunci în carnea mea este
numai întuneric și frig
și nicăieri nicio ușă deschisă

ninge peste un trup în care nu e nimeni

de aseară ninge abundent
peste un trup în care nu e nimeni
se aude cum gândurile clatină vântul
doar părul tău încă verde adie prin arbori
de nicăieri vin păsări fără trup
eu un mormânt albastru în mine aş purta
ți-am spus mereu
că tu eşti între ieri şi-ntre mâine un nod
eu scriu
cu sângele unei păsări încă necunoscute
apoi privesc pe fereastră cum un copil
desenează o viaţă uriaşă pe ziduri
acum sunt singur
cu clipa înţepenită în perete
poate o să adorm
şi tăcerea va putea să înceapă

pe gheaţa din faţa blocului

Pe Gabriela am cunoscut-o astă-vară
în Piaţa Sudului
chiar când se oprise să-şi cumpere
o îngheţată
de atunci aproape zilnic
s-a ostenit să-mi coloreze singurătatea
şi mereu surâzând şi-a tocit buzele ei
tinere
cu numele meu
în seara de Crăciun
a alunecat pe gheaţa din faţa blocului
şi s-a lovit puternic la cap
moartea a fost mai iute
ca maşina Salvării

biografia unei pete de sânge

luna stă într-un picior şi respiră un cerc
pe sub pământ tu pleci la vânătoare
acum iar ninge viscolit
respiraţia tatei îndoaie geamul la casă
iubita mea fotografiază melancolia
acestei ninsori
eu continui să scriu biografia unei
pete de sânge
câinele meu de mult a murit
dar umbra lui mă urmează şi acum
credincioasă
tu știi că de când am plecat
mama a pavat toată ograda cu lacrimi
Doamne, mereu e întuneric în soare
nici nu putem să adormim
cuvintele noastre sunt pline cu pământ
și iar suntem atât de trişti
ca nişte ochi care-au uitat să vadă

urletul lupilor clatină stelele

acum locuiesc într-o casă rezemată
de o lacrimă
e noapte și vântul se sparge în
ţăndări de geam
sunt singur și trist
prietenul meu a luat moartea
de la început
luna stă în genunchi şi spală podelele
mă dor mâinile și tata
îşi duce tot mai greu oasele la moară
o cum mai țipă sângele bătut în grindă
încerc să adorm
și nici nu mai ştiu cum arăta trupul
în care mi-am petrecut o iarnă
înfierbântată
urletul lupilor clatină stelele

cineva măsoară lumina din mine


încă o dată
părul tău lung răvăşeşte oraşul
stau aici și ascult cum dinspre pădure
vin femei de răcoare scrisorile mele
numai singurătatea le mai citeşte
până la mine drumul e lung
prin câmpie
dă la o parte greierii şi treci
va fi seară
călare pe un fluture voi ajunge acasă
și îmi voi dezlipi drumurile de pe
picioare
undeva o mireasă e furată de fluturi
cineva măsoară lumina din mine
o mamă
cu nervii îngălbeniţi de aşteptare
îşi leagănă mai departe feciorul
într-un gând al ei
cred că mâine îmi voi acoperi
casa cu aripi de fluture
tata mi-a lăsat moştenire o zi
gânditoare

pe buzele miresei trece un prinţ de fum

e aproape octombrie
pe buzele miresei
trece un prinţ de fum
poetul s-a trezit
cu o flacără pe umărul stâng
se așază la masă și scrie
încă o scrisoare de dragoste
în timp ce îşi trece mâna fumegândă
prin păr
chiar acum și tu ai sosit
asudate îți sunt toate cuvintele
știu că până în zori
vom trăi poemele toate
poetul încă stă la masa de scris
și se întreabă oare câtă zăpadă
poate încăpea într-un corp de
mireasă ?

singurătatea se întinde

mi-a mai murit un prieten
e noapte luna e o rană
și singurătatea se întinde
pe cămașa mea
ca o pată de sânge
suflă vântul
câmpia bate din aripi
cred că în curând
va începe să plouă

ar putea tăia amurgul în două

știu că acum
femeia mea curăţă cartofi
şi se gândeşte
cu durere la mine
o singură clipă de neatenţie
şi ar putea tăia amurgul în două

călăul meu roşu pe peretele meu alb
Rodian Drăgoi, Victoria Milescu, Nicolae Băciuţ

dar eu am fost singur și trist
până în ziua în care
mi-am desenat călăul
pe peretele din dormitor
chiar la cap deasupra patului
în care dorm și visez
cu cretă roșie l-am desenat
călăul meu roșu pe peretele meu alb
din mâncarea mea îi dau să mănânce
îi dau să bea apă din apa mea
îi citesc poezii scrise de mine
și amândoi suntem fericiți

i-a vorbit de o lume necunoscută

a venit un tânăr bărbat
s-a așezat pe o piatră
și a tăcut
apoi a venit o frumoasă femeie
s-a așezat lângă el
și i-a vorbit de o lume necunoscută
până au adormit
dimineața i-a trezit
un scâncet de copil care semăna
tulburător cu amândoi
repede repede au dispărut
și eu împreună cu ei

ultimul meu poem

mă întorc de la înmormântarea mea
sunt fericit
pe drum nu e nimeni
prietenii deja m-au uitat
ultimul meu poem
nu interesează pe nimeni
e pace e liniște și toți pomii-nfloriți
de ce să nu fiu fericit?

în duminicile ploioase singurătatea

în duminicile ploioase singurătatea
are cel mai mare efect asupra bătrânilor (singuri)
le stoarce lacrimi îi loveşte cu capul de pereţi
îi urcă în ştreang
dinspre cimitir vine o femeie îndoliată
ţinând strâns în braţe amintirea unui copil
ziua tocmai se sfârşeşte în băltoaca
din faţa casei

eu clatin întunericul cu barba mea albă

prietenul meu din copilărie
a trecut ieri pe la mine
el are şi acum tot
13 ani
eu clatin întunericul
cu barba mea albă

aproape octombrie

cobor din troleibuzul 76, e aproape
octombrie
iubita mea de la 16 ani
e acum bunicuţă
colega de bancă din clasa a treia
cu care înălţam zmeie până la cer
a murit de curând
dar ea nu ştie că a murit
în fiecare dimineaţă o văd
plutind pe deasupra oraşului

sub preşul de la intrare

De o săptămână Ioana
e foarte bolnavă
nu mai coboară din pat
tuşeşte transpiră
nu ştie nimic despre mirosul
care a pătruns pe sub uşă
şi acum îi ronţăie fără grabă
papucii perdelele
întors de la farmacie cu buzunarele
doldora de medicamente
intru în casă încet încet
să nu trezesc moartea ghemuită
sub preşul de la intrare

strada începe să mi se usuce sub unghii

ploaia s-a terminat

de la fereastră privesc trecătorii
în timp ce strada
începe să mi se usuce sub unghii

Ioana continuă să plângă
ghemuită în ceaşca mea de cafea

acum mă uit la ea
cu câtă grijă aşază
norii pe cer
şi mă bucur că tace

dacă ar deschide gura
ar începe să plouă
 
Rodian Drăgoi şi Nicolae Băciuţ


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

10 poezii de Matei Vişniec

POEME de Codrina BRAN

POEŢI NĂSCUŢI ÎN OCTOMBRIE