POEME de Codrina BRAN


DIN TEXTELE LITERARE ALE COLABORATORILOR NOŞTRI


Codrina BRAN
(Membră USR, filiala Cluj)

LEAC  DE DURERE

Ochiul insomniac al iernii
veghează
petrecerea timpului spre lumină
cuprinsă tristețea
între imense aripi albe
iarna, benefică uitare
somnolând prin albume
și uite așa îmi înfășor cu grijă sufletul
cu anotimpuri
cu zile
cu vorbe
încet, să nu mă doară
vulnerabilul
îi pun mereu comprese cu ierni albe, moi
și câteodată picături de albastru
în cantități moderate
convalescentul
excesele nu sunt bune
într-o zi a dat năvală martie
încât era să moară ucis de prea mult albastru.


ORGOLIU FRÂNT


M-ai zăvorât în grele veșminte
în simțurile-nșelătoare
dar mă chemi mereu ca o Fata Morgana
zâmbind la capăt de drum
mă ademenești în vise ciudate
și te ascunzi mereu în spatele lucrurilor
să nu te pot ajunge.
Ajunge!
Sunt rău și vin de departe
Nu iert, nu dau și nu mă spovedesc
Iubiri, Orgolii și Golgote
Oricum le știi pe toate
...Toate...

Dar acum te rog mă lasă
să-mi rezem capul de veșmântul tău
o clipă doar, în Marea Oboseală....



BROȘA DE JAD


Rana neînchisă
din centrul pieptului meu
mi-o port de când mă știu
o învelesc cu veșminte
o acopăr cu podoabe
mă tem să nu se vadă
mă tem să nu se audă
glasul trist al unei viole
lacrimile le țin zăgăzuite
cu un colier de jad
să nu urce
rana împușcată din piept o ascund
în spatele broșei de jad
brățările și inelele
vor să vă distragă atenția
să nu priviți în ochii mei de jad verde
să nu descoperiți acolo o apă
care abia se mai ține în maluri
rana despre care vă spun
nu știu când am căpătat-o
poate în copilărie
ba nu, mai întâi a fost rana
și apoi în jurul ei a crescut și s-a modelat un trup
pentru că rana o țin minte înaintea trupului de copil
care avea și el dureri de creștere
pentru că te doare când crești
te doare boala
te doare poate moartea
dar aceasta este o altfel de durere
în spatele broșei de jad.

 SENZAȚIA DE UNU


În semiîntunericul toamnei
început de ploaie
crește până la ciocănituri în pervaz
plouă
între mine și lume
spațiul continuu
devenit discontinuu
totul se fragmentează
se strânge în unități distincte
orizont retractil
ca un cerc tangibil
însuși interiorul meu mai concentrat
ființa mea mai densă întoarsă înăuntru
asemenea melcului care-și retrage ochii
văzându-și doar propriile viscere
aceea fiind starea lui de echilibru
starea lui rotundă, starea de unu
așa cad și eu în mine însămi
trasând o peliculă izolatoare între mine și lume
cobor tot mai adânc
acolo unde nu mai e nevoie de cuvinte
nici de gânduri
este doar senzația de unu
și unde te pot întâlni
de câte ori mi-e dor de Tine.

 HAIKU DE APRILIE

Livezi cu mirese de pruni       Abur verde
călătorind                             învelind mesteceni
prin aprilie.                           aprilie.


                Ningea, ningea neîndurat
                in aprilie
                ningea și-n gândul meu
                uitat așa în ușă
                peste drum
                pudic un măr
                învelit în mirarea roz-albă
                uitase de ce.



Fotografii de Lucian Mănăilescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

10 poezii de Matei Vişniec

POEŢI NĂSCUŢI ÎN OCTOMBRIE