ANIVERSĂRI - IULIANA PALODA POPESCU


LA MULŢI ANI !

IULIANA PALODA-POPESCU



LITANII

LITANIA-NTÂI, A IUBIRII

Doamne,
în cumpăna nopţii m-am
ivit pe Pământ, cu o pasăre albă
pe umărul stâng şi în aburul
apelor aşteptam zorile!...

Au trecut ani
şi am învăţat să scriu poeme
pe vălul de mătase din care se
iveau păsări şi-mi strigau
numele!...

Închide ochii-mi
spuneai şi îmi aşezai în palme
o floare de măceş, amintindu-mi
un cântec străvechi din
care se-nălţau

cununi de martiri
ce binecuvântau Cerul!...
Pentru Tine îmbrăcam veşmintele
albe şi îngândurată aşteptam
ploile şi mă închinam,

iar la marginea
visului mă rugam pentru
sănătatea Pământului, pentru cei
plecaţi, pentru păsările
ce înfiorau mările!...

Lângă Schitul de rouă
căutam Crucea şi aflam Chipul
Tău, sângele  din care se înălţau
macii şi Litania-ntâi,
a iubirii!...

LITANIA ÎNDURĂRII

Astăzi,
este o nouă zi,
dar eu nu mă pot trezi, îmi
spuneai!... Ninge sălbatic, fereastra
camerei piere în vălul durerii, trupul
nu mă ascultă, nu mă pot ridica
din aşternuturile grele!...

Aş vrea
să trag draperia, să
intre lumina prin geamul îngheţat,
să îmi mângâie faţa, să îmi amintesc
de Tine cum scrii cu degetele
fierbinți pe florile frigului
Litania îndurării!...
IULIANA PALODA POPESCU împreună cu HORIA ZILIERU (stânga) şi FLORENTIN POPESCU

TRANDAFIRII SĂLBATICI

Doamne,
noaptea se stinge și însetată
beau roua dimineții, pe când pasărea
zorilor se rotește aprinzând Cerul… merg
pe ierburi târzii, iar prin Valea Cireșului trec
amintiri, văluri de ceață se-ntind peste apele
Câlniștei dintr-un alt veac… singură ating
apa cu palmele, o strecor printre gene
și-mi descopăr plutind în adâncuri
chipul suav, încă neatins de
suflarea morții, iar
dinspre

câmpie aud
vocea străbunilor care
vin să asculte clopotul inimii –
biiing-baaang!... Trupuri de humă și
Cer se ridică în vântul de seară, iar Soarele
se topește în apa de foc, din care trandafirii
sălbatici beau nemurirea și se înalță apoi, peste
spinii de aur, cum doar Tu Te înalți și aduni
lacrimile celor răniți, umiliți, părăsiți în
dureri până la uitare, până la iertare,
până la primirea dragostei
Tale!...

LECŢII DE PIERDERE (I)

Să pierzi
este o lecție grea pe care
o înveți amăgindu-te că nimic
din ceea ce este aici nu te poate atinge,
dacă nu îngădui… dar nimeni nu știe când
va pleca pe cărarea subțire, ca un fum risipit
la un capăt… iar urmele singure se vor opri
undeva, la marginea pădurii, unde vine
Pasărea albă și cântă, pentru ca tu
să știi că a sosit clipa în care
te vei desprinde și te
vei înălța!...

CA O PETALĂ ALBĂ

Acum,
orizontul este departe,
numai dacă întinzi brațele vei
atinge mătasea Cerului și-ți vei afla
numele – spune Îngerul… iar pasărea
apelor te va trece dincolo și te vei trezi
din somnul adânc, în care ai căzut pradă
vânătorilor, singur, pe câmpiile albe, cu
brațele deschise, purtând sub pleoape
amintirea mărului din care ai mușcat
cândva lumina dulce, azurie,
sperând ca

fructul
rumen să te poarte-n
veșnicie!... Biruința e a celor
ce-așteaptă – spune Îngerul și-ți
pune-n palme tipsia de argint pe care
stă o carte ferecată, apoi, privește Cerul
și îți amintește că-n puterea nopții piere
întristarea și intrând în vis cu sufletul
curat, vei fi mereu mai tânăr
și mai singur, plutind pe
țărmurile vii, ca o
petală albă!...

TRECERI

Acum,
pentru că ați trădat,
va trebui să treceți peste
mare – spune Îngerul… singuri, pe
o corabie străină, veți înălța pânzele
uitării, veți hrăni pasărea împăcării și vă
veți cunoaște inima pe altarul din vis!...
Apoi, veți pluti prin pădurea de argint și
veți afla că dincolo de ea începe altă
mare și se înfiripă altă zare, unde
cu sufletul deschis puteți
atinge dumnezeiasca
întrupare!

SUFLET CU ARIPI

Este primăvară,
Îngerii trec înspre crânguri
şi durerile pier în suflarea lor,
înflorindu-mi cireşii copilăriei!…

Ascuns în rochia cu păsări
Îngerul îndrăgostit mă îmbracă
în aripi lungi,
apoi se roteşte şi aprinde
candela iubirii,
oferindu-mi fructele dulci!…

Din buchetul alb de mireasă
păianjenul întinde pe câmpuri
mreaja lui de lumină,
pasărea-nchisă în umăru-mi stâng
mai tânjeşte spre Lună,
poate Îngerul Bun se îndură
suflet cu aripi înalte să-i pună!…
 
La Buzău, împreună cu Valeria Manta Tăicuţu şi Florentin Popescu
CUMINECĂRI

Urme pe cer, urme pe roua inimii

şi pe imensitatea albă se aştern
în timp ce eu m-aşez
în Cercul de Lumină
şi-aştept să-L întâlnesc pe Dumnezeu.


Târziu,

un suflet zburător începe să apară
mai aducând cu sine şi-alte suflete
cu aripi
ce intră-apoi în Cercul de Lumină
să ne privim, să ne rotim,
hrănindu-ne-mpreună!…


ZĂMISLIRI

În zadar plângem timpul nescris,

în zadar orele incendiate,
este vremea când Îngeri de vis
pe Pământ hotărăsc să se-arate!


Suflete-ngemănate plutim peste nori,

aburi calzi, aburi vii –
suflete de lumină surori.
Roata Cerului ne roteşte-n Cuvânt,
timpul ne cerne şi ne-aşează-n Potir
de argint!…


FECIOARĂ SFÂNTĂ

Fecioară Sfântă, Preacurată,
Icoanei tale mă închin,
Prin Tine, viaţa noastră toată
Să ardă-n cupa unui crin!…

Mă rog în taină, Maica noastră
Şi-a Fiului iubit Iisus,
Deschide-a Raiului fereastră,
Să pot privi în Ceruri, sus!…

Trimite Îngeri de departe,
Să-mi spună semnul ce-ai ascuns
Întru această simplă carte
Deschisă-n rana Lui Iisus!…

Aprinse vorbe de lumină
Să-nalţe gura mea în zori,
Din sufletu-mi făcut grădină
Cu păsări albe şi cu flori!…

Să prindă aripi gândul meu
Pe care-l scriu pe pânza zilei,
Să zboare-n Cer, la Dumnezeu,
Să Îi deschidă ochii milei!…



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

10 poezii de Matei Vişniec

POEME de Codrina BRAN

POEŢI NĂSCUŢI ÎN OCTOMBRIE