REMEMBER - RODIAN DRĂGOI


Remember
RODIAN  DRĂGOI
(1 februarie 1951 – 9 noiembrie 2018)

ANIVERSARE

De ziua lui, poetul Rodian Drăgoi
ninge cu lacrimi de zăpadă...

Azi împlineşte încă o moarte...

De când a plecat cerul
e o fereastră în spatele căreia
scânceşte duios întunericul...
LM



STRIGĂTUL MEU ERA O TĂCUTĂ NINSOARE

Pe tâmplele mele zăceau îngeri ucişi
corbii treceau parcă purtând catedrale în gheare
cineva îmi trimitea scrisori din pământ
strigătul meu era o tăcută ninsoare
tu veneai răvăşită şi tremurai
ca o noapte desculţă şi cu umerii goi
un copil inventase o pădure arzândă
doar noi ne temeam să privim înapoi

TOT MAI STRIG ŞI STRIG ŞI STRIG

Tot mai strig şi strig şi strig
că şi-n dragoste e frig
tot alerg pe sub zăpadă
rănile să nu mă vadă
de când stau să te aştept
mi-a crescut iarbă pe piept
de când nu am mai dormit
somnul mi-a încărunţit
de când nu te-am mai văzut
mi-s privirile de lut
carnea mi s-a risipit
într-un hohot de cuţit
şi de când nu ţi-am vorbit
vorbele mi-au putrezit
de când nu m-ai căutat
drumurile au secat
şi lumina s-a uscat
nu mai am nici somn nici pat
locuiesc într-un oftat
şi nici foame şi nici masă
doar zăpada mi-e mireasă
nici nu plec şi nici nu vin
m-am pus slugă la pelin
şi din zori şi până-n seară
lacrimile-mi duc la moară.

CITESC LA LUMINA UNUI FULG DE ZĂPADĂ

aud cum se clatină plânsetul plopilor
întunericul fuge înspăimântat din cetate
şi eu citesc la lumina unui fulg de zăpadă
mama îmi scrie
că şi pământul de-acasă a început să plângă
şi câmpia e tot o flacără verde
dar unde vreţi să duceţi urâţenia mea ?
acasă vă aşteaptă atâta singurătate

TU VEI  FI...

când voi muri
tu vei fi atât de departe
încât nu vei afla
vei continua să-mi trimiţi
scrisori
la care desigur
nu vei primi răspuns
niciodată
mă vei blestema
şi vei continua să trăieşti
mai departe
un trandafir îmi povestește
la mine în cartier e uneori primăvară
o primăvară atât de mică
încât ar putea să încapă  în cutia poștală
atunci mugurii vin pe jos printre femei de rouă
și pădurile intră în casă
pe strada mea uneori se ajunge în vară
acolo lumina tolănită în iarbă mai citește o carte
și un trandafir îmi povestește viața niciodată înmiresmată
a poetului plecat de curând

MI-AR TREBUI ÎNCĂ O VIAŢĂ


mi-ar trebui încă o viaţă
să pot scrie totul
despre frumuseţea acestei vieţi
în spatele meu
moartea râde în hohote
regele nostru
tu ești regele nostru
mi-au zis
te iubim
te slăvim
și ne este milă de tine

POEMUL VA CONTINUA SĂ SE SCRIE SINGUR

va fi iarnă
nopți în șir voi călători printr-o lupoaică albastră
cu tristețe vei spune
călătorul a ajuns dar sufletul său încă mai umblă pe drum
ziua va fi atât de mică
încât va putea să încapă în cutia poștală
va ninge mult
încă un poet va muri cu capul pe masa de scris
poemul abia început va continua să se scrie singur
în timp ce vai poetul va continua să moară

PRIN LUMINĂ DE MIREASĂ

mă-ntorceam târziu acasă
prin lumină de mireasă
toată noaptea mă-ntorceam
toată noaptea n-ajungeam

când eram când nu eram
prins în hamuri tot trăgeam
carul greu de lacrimi plin
ştii că vin şi când nu vin

am ajuns n-aş fi ajuns
patul podidit de plâns
şi tu îngropată-n ieri
mirosea a nicăieri

m-am culcat n-am adormit
urla-n ceruri un cuţit

ACUM NICI VEŞMINTELE NOASTRE NU ÎŞI MAI SPUN NIMIC

acum nici veşmintele noastre nu îşi mai spun nimic
oare câte ferestre încap într-un singur cuvânt ?
tremură lumina între mâinile mele
pe stradă femeile sunt respirate de vânt
tu ţi-ai uitat tristeţea în oglindă şi ai plecat
bluza îţi e udă de întuneric pe spate
iarba în care ne-am iubit pretutindeni ne caută
în mine sunt mormane de frunze vânturate

PLECASEM SINGUR NOAPTEA ERA RECE


plecasem singur noaptea era rece
în urmă se-auzea un plâns ciudat
să fug voiam dar nu aveam putere
că prea eram de spaimă colindat

o numai către ziuă m-am întâlnit c-un om
plecat şi el să-şi caute norocul
mi-a dat o vorbă bună eu am făcut la fel
era prea frig şi-atunci am făcut focul

ne încălzeam tristeţea, picioarele, noroiul
pe care îl duceam tăcuţi în noi
fără să ştim că el ne este frate
şi presimţeam venirea altor ploi

străinul a-nceput apoi să-mi spună
care-i e neamul şi de unde vine
târziu de tot când nu l-am mai văzut
am înţeles că el venea din mine

PRĂPASTIA  DINTRE  NOI

stau în genunchi pe buza ei crăpată
ninge  cu fulgi enormi dintr-un perete

visului meu i-a mai căzut o roată
iar ţie-ţi mor cuvintele de sete

de când te-ai dus eu doar pe mine mă mai am
nici umbra ta nu-ncearcă să vină înapoi

numai miresmele grădinii îmi bat cu pumnii-n geam
cu genele-am să mătur zăpada dintre noi

SUB PIELE ÎMI ÎNFLORESC DUREROS MANUSCRISELE

adie vântul
se aude cum sub piele îmi foşnesc
dureros manuscrisele
cândva aveam un perete și îl iubeam
noapte de noapte desenam fluturi pe el
dimineața fluturii se trezeau și
începeau să zboare
femeia mea a murit de aproape doi ani
dar cafeaua ei încă aburește pe masă
de atunci în carnea mea este
numai întuneric și frig
și nicăieri nicio ușă deschisă

BIOGRAFIA UNEI PETE DE SÂNGE


luna stă într-un picior şi respiră un cerc
pe sub pământ tu pleci la vânătoare
acum iar ninge viscolit
respiraţia tatei îndoaie geamul la casă
iubita mea fotografiază melancolia
acestei ninsori
eu continui să scriu biografia unei
pete de sânge
câinele meu de mult a murit
dar umbra lui mă urmează şi acum
credincioasă
tu știi că de când am plecat
mama a pavat toată ograda cu lacrimi
Doamne, mereu e întuneric în soare
nici nu putem să adormim
cuvintele noastre sunt pline cu pământ
și iar suntem atât de trişti
ca nişte ochi care-au uitat să vadă

SINGURĂTATEA SE  ÎNTINDE

mi-a mai murit un prieten
e noapte luna e o rană
și singurătatea se întinde
pe cămașa mea
ca o pată de sânge
suflă vântul
câmpia bate din aripi
cred că în curând
va începe să plouă

CĂLĂUL MEU ROŞU PE PERETELE MEU ALB

dar eu am fost singur și trist
până în ziua în care
mi-am desenat călăul
pe peretele din dormitor
chiar la cap deasupra patului
în care dorm și visez
cu cretă roșie l-am desenat
călăul meu roșu pe peretele meu alb
din mâncarea mea îi dau să mănânce
îi dau să bea apă din apa mea
îi citesc poezii scrise de mine
și amândoi suntem fericiți

APROAPE OCTOMBRIE


cobor din troleibuzul 76, e aproape
octombrie
iubita mea de la 16 ani
e acum bunicuţă
colega de bancă din clasa a treia
cu care înălţam zmeie până la cer
a murit de curând
dar ea nu ştie că a murit
în fiecare dimineaţă o văd
plutind pe deasupra oraşului

VIAŢA MEA CA O CĂŢEA CREDINCIOASĂ

„Opreşte-te”
mi se strigă în toate limbile pământului
dar eu nu mă opresc nici o clipă
am acasă un poem care plânge
şi mă aşteaptă
„dar tu nu mai ai casă
dar tu nimic nu mai ai
numai numele ţi-a mai rămas”
îmi ascund numele
sub cămaşa mea zdrenţuită
şi alerg mai departe
şi după mine
viaţa mea ca o căţea credincioasă

RAZĂ DE SOARE PE CARE NIMENI NU O POATE CLINTI

pe această hârtie
aş fi putut să aştern un poem
dacă nu s-ar fi aşezat
această rază de soare
pe care ştiu că nimeni
nu o poate clinti
prietenul meu din copilărie
a trecut ieri pe la mine
el are şi acum tot
13 ani
eu clatin întunericul
cu barba mea albă

ACUM ŞTIU

ultima dată
când am fost la vânătoare
cerbii s-au adunat în jurul meu
şi au râs
nu ştiam că ţin în mâini o puşcă
ruginită de milă

SE AUDE CUM GÂNDURILE CLATINĂ VÂNTUL

te desfrunzeşti de şoapte şi eşti tristă
ca o pasăre ce nu mai găseşte pământul

somnul meu ca o creangă se frânge
se aude cum gândurile clatină vântul

în ochii femeilor se aprind lumânări
ferestrele sunt tot mai departe de mine

şi încă un drum se apleacă să-mi spună
că numele meu moare pe buze străine
Cu poetul Nicolae Băciuţ

PE STRADA BACOVIA                          

plouă
într-o cârciumă de pe strada Bacovia
cot la cot cu Moartea petrec
până când mă înfurii pe dânsa
o bag în mă-sa și plec

A-NCEPUT SĂ VINĂ NOAPTEA FĂRĂ ÎNTUNERIC ÎNSĂ

Alături de Victoria Milescu şi Nicolae Băciuţ
a-nceput să vină noaptea
fără întuneric însă
luna stă sub pleoapa mamei
ca o lacrimă neplânsă

a-nceput să crească iarba
peste tot ce eu ţi-am spus
vine-o pasăre şi mută
răsăritul la apus


NINGE STAU ÎN NINSOARE

ninge stau în ninsoare
şi îţi vorbesc de primăverile
pe care le-am inventat special pentru tine

zăpada mi-a ajuns până la genunchi
şi tu continui să râzi
ninge stau în ninsoare
şi îţi vorbesc de ultima noastră vară
petrecută împreună

zăpada mi-a ajuns până la piept
şi tu continui să râzi
ninge stau în ninsoare
şi îţi vorbesc despre dragostea mea
care poate aprinde zăpezile

zăpada mi-a ajuns până la gură
şi nu vreau să îţi vorbesc cu zăpadă
în locul cuvintelor
iată zăpada definitiv mă acoperă
şi tu continui să râzi
şi râsul tău viscoleşte zăpezile

ULTIMUL MEU POEM

mă întorc de la înmormântarea mea
sunt fericit
pe drum nu e nimeni
prietenii deja m-au uitat
ultimul meu poem
nu interesează pe nimeni
e pace e liniște și toți pomii-nfloriți
de ce să nu fiu fericit?



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

10 poezii de Matei Vişniec

POEME de Codrina BRAN

POEŢI NĂSCUŢI ÎN OCTOMBRIE