MARELE POET ION GHEORGHE A ÎMPLINI 85 DE ANI


MAGUL CITITOR ÎN RUNE

MARELE POET
ION GHEORGHE
A ÎMPLINIT 85 DE ANI
 
Foto LM, montaj Ion Măldărescu  
Scria, în 2010, poetul buzoian de mare sensibilitate şi har, Gheorghe Istrate: A povesti/scrie despre Ion Gheorghe este o temeritate. George Călinescu se ridica la înălţimea „personajelor” Istoriei... sale; oricum, făcea marele efort spiritual şi cinstit de a „conversa” cu faptele unei literaturi mari şi fosforescente. Noi, cei de astăzi, mă-runţi, cum să „conversăm” cu Ion Gheorghe? Limbajul şi expresivitatea lui vin dintr-o peşteră secretă a lui Zamolxe, numai de el descoperită. Nu ne umilim în faţa versurilor sale, fiindcă le ştim pe dinlăuntru ca pe o icoană cu care ne hrănim zi de zi. Ion Gheorghe nu ne inhibă – el dezleagă! Are carisma şi puterea profeţilor care comunică direct cu cosmosul. Noi, deabia, cu salcâmul şi salcia.
Rog pe Ion Gheorghe să mă ierte că nu scriu, acum, mai mult despre Dânsul. Abia m-am ridicat din nişte boli proaspete, provocate de mine însumi. Oricum, con-deiul meu este gravid în ce priveşte introspecţia lucidă a geniului său indiscutabil.
Am clarviziunea că Ion Gheorghe este ultimul clasic român în viaţă – şi la pontonul lui îmi leg şi eu mica mea luntre secetoasă, ivită din lanurile de costrei ale Limpezişului natal, învecinat cu Florica Măriei Sale.
Aici, la noi, bărăgănenii, e o taină, o uzină a pământului şi a adâncurilor lui, un magnetism puternic, care ne consumă, convulsionat, în înfrăţiri nesfârşite, prin lo-gosuri inscripţionate pe granitul arhaicităţii.
Eu mă târăsc cu paşi de urs în spatele arheului Ion Gheorghe, amuşinând des-coperirile sale uriaşe, un tezaur care echivalează cu tot aurul Daciei subterane de
azi şi pentru totdeauna. Cine ştie să citescă, dar mai ales să pipăie literele, înscrisul, răbojul lacrimilor milenar-pietrificate, e un înţelept.
Ion Gheorghe are vârsta celestă a lui Labiş, un astru reformator al liricii post-belice. Au locuit în acelaşi sanctuar al visătorilor autentici şi au dat curs liber ver-belor literaturii române, înnăbuşite vreme de peste un deceniu.
Eu, cel care, uneori, măresc excesiv cantitatea de admiraţie -, cazul lui Ion Gheorghe îl contemplu echilibrat pe cântarul neiertător şi sacru al perenităţii, acolo unde îi şi este locul.
Gheorghe Istrate

ACOLO ŞEZUM…

La izvoarele Styxului spală mama şi plânge;
pe două pietre, albia de scăldat grâul,
mocirla de pleavă şi mălură încearcă să ţină lotca,
raţele se muşcă una pe alta alegând
ce mai e de mâncare: ce nu s-a mai putut lupta cu apa.
Roşu, ca picioarele de lebădă
grâul e uscat în pielea goală pe rogojină,
ca un mort frumos, acoperit cu pânza de lacrimi;
i se zbiceşte mustaţa de haiduc;
îl duc ţăranii în racla de sticlă a silozului
sau îl lasă pe câmp, ca pe-un cal la păscut;
ceea ce scapă de şoareci şi păsări
se-ntoarce acasă de zece ori înmulţit.
N-are timp să-şi mai tragă sufletul
pe-o lespede, în aceeaşi albie spală mama
purceii şi oile,
apoi o stropeşte cu zeamă de piatră vânătă
şi-n fiecare sâmbătă pune
căldarea cu apă pe foc
fierbe o strachină de cenuşă
de floarea-soarelui
şi când se dă clopotul bisericii peste cap
schelălăind cu piciorul rupt
şi omorât de furcile ţăranilor
stăm pe mal cu ulcioarele frecate cu nisip.
Aceste lucruri îmi pare că nu se mai întâmplă;
la izvoarele Styxului e casa de naşteri a satului;
după femei aruncă cineva cu bolovani
le loveşte în mijloc şi le face
să umble-n patru labe;
mama le ridică pe lespezile de piatră de var;
două nopţi urlă-n faţa cişmelei;
prind în braţe magaziile cu porumb.
Nu ne luaţi pâinea, urlă către cine ştiu ele.
Bărbaţii se ascund pe după burţile cailor,
răstoarnă mesele la-ntrunire şi fug prin pădure,
dimineaţa le cere cineva iertare
şi e trimis în altă parte să muncească;
mama azvârle în ape căldarea legată
le spală oasele învineţite, în albia dispensarului,
şi-a doua zi încep să se nască fraţii mei
lovind-o pe mama cu călcâile gata bătute…
Unii vor fi mai fericiţi decât mine;
la căpătâile altora n-au mai venit ursitorile
de durerea pământului şi-a pâinii ţăranului;
toţi sunt fraţii mei de scăldătoare
dar numai eu m-am prins de funiile parului,
de hârzobul ţărăncii şi-am ieşit pe lume din ape -
de departe, de mii de ani cântând
pe fluierul de os
al ţăranului omorât de muncă.
Vor fi copii harnici, aducându-şi
aminte de părinţi;
o ţărancă tânără şi nepricepută
a fost mama,
plângând a-nvăţat să spele primul copil;
ce-a fost mai greu a deprins cu mine
cel puţin atâta lucru ne datorăm unul altuia…
Ei stau pe mal la izvoarele Styxului,
mai departe lotca sparge apa de drum -
şi-acolo şezum şi plânsem.

PRINDEREA

Isus, bărbos ca un sihastru
poartă doar un anteriu albastru.
Iuda, ca un negustor de coloniale
are două rânduri de ţoale,
o lungă rasă de purpură
şi-o manta de mătase ce se tulbură,
lovită de şold şi de pulpe -
ca o coadă verde de vulpe,
îşi sărută-nvăţătorul pe mustaţă
spre mirarea celor de faţă.
După cum se uită Mesia mâhnit
pare că celalt a duhnit
îl sprijină pe păcătos şi-l ţine
să nu-i facă-nvăţătura de ruşine -
să nu creadă soldaţii romani
că ucenicii lui ar fi beţivani.
Iată-i pe soldaţi,
leit patru fraţi:
şi-au pus toga cu gura la spate
c-au fost grăbiţi şi luaţi pe nemâncate -
unul ţine-n stânga felinar
unde stă lumina-nchisă ca un canar -
cât pe pielea vânzătorului s-au ridicat porii -
după chipul şi pofta lipitorii;
prinzându-se de carnea lui Hristos
se-aude sorbul vijelios
şi suptul devorator
al fiecăruia por…
În vreme ce un şarpe iese Iudei din picior
adormit, ca râma, din pământul ogor -
trădătorul viermănos
cade la picioarele învăţătorului Hristos.
Acesta şade-n îmbulzire
lăsându-l să-şi împlinească nenorocita menire.
Îl iau apoi plângând soldaţii drăgani
să-l mâie două mii de ani -
pân-or ajungă să-i facă vânt,
a doua oară - pe pământ.


ÎNGHEŢUL

Iarna ţăranii trăiesc pe schele,
Negri de ger, le crapă ouăle de corb
Ale oaselor; dar astfel pot să vadă şi ei lumea:
Saliva li se face piatră; pe oraş
E grindină…
Numai păsările legate de-acest pământ
Le cunosc viaţa; hălăduiesc alături
Ţărani şi ciocârlii; femele şi bărbaţi
Cu creasta ca peana la cujmă;
Zgribulindu-se şi ciugulind iarba
Îndemnată prea devreme la creştere,
Pe la gurile canalelor termice -
Pe unde suflă aburii de armăsar
Al babilonului.
Ciocârlii, femele şi bărbaţi
Mâncând iarbă îngheţată -
Pe fâşiile de ţărână caldă
Prin care orbecăie conductele;
Îşi încălzesc ghearele rupte de zăpadă,
Adună seminţe de buruieni -
În jurul şantierelor, şi ele;
Ţărani, femei şi bărbaţi
Pe lângă focul de scânduri -
Din tiparele de beton:
Îşi bagă mâinile în flacăra şchioapă
Ca lupoaica împuşcată pe zăpadă; frig
Slănină şi-şi dezgheaţă pâinea.
Dar tu, soare schimbător şi forţa
Conducătoare a planetei tale de pământ,
Tu astru, forţă diriguitoare;
Şi tu, al dreptăţii şi tu, al împărţirii
Egale-a bucuriilor şi nenorocirilor. -
Tu nu mai frângi pâinea-n
Două părţi egale -
Pentru ca fiecare clasă primordială
Să se-ncălzească, să nu mârâie una
La alta? Tu astru purtător al tuturora!
Ţăranii se-ncălzesc pe-o parte
Iar pe alta-şi bagă gerul botul
În burta lor; le linge sângele, ca fiara -
Într-un codru nevăzut îşi fac ei focul
Încercând să supravieţuiască.

ELIXIRUL UITĂRII


De-ar avea ţăranii pâine cât alcool fabrică
Rafinăriile lor artizanale, ceaunele de aramă
Pline ochi de prune putrede; zoburi de râncede
Fructe viermuind, drojdii ale strugurilor
Cei pătaţi, şi vinurile bolnave, lături
În care zeul şi-a vopsit odăjdiile lepădate.
Asemeni tipografiilor clandestine,
Cu prese şi maşini, tipărind manifeste, broşuri,
Lucrează pe tăcute distilăriile ţărăneşti
Prin pivniţi şi prin şuri, butiile de fag
În care şerpuiesc serpentinele de alamă
În multă apă rece poartă aburii
Şi-apoi urinează ulei tare, cu mirezme arzând -
Sunt împinşi cu scop să se piardă, simulând
Supravegherea, reaua întocmire a legii instigă
La nedreptate şi rău neoprit.
Ascunse fumurile şi-încâlcite prin poduri,
În fânării, cu tot soiul de vicleşuguri bine
Alcătuite, cu tâlc lucrând, cu prudenţă,
Aburind cu multă fereală prin tot
Soiul de coşuri, jgheaburi, de teama
Agenţilor care pârăsc, şi-a strângătorilor
De bir.
Însă mireasma de boască fiartă, boarea
De rachiuri nu se lasă pusă cu botul pe labe
Nici de lătratul câîinilor, nici de fum de ulei
De tractor, motorinele maşinilor de la fermă;
Curgând leneş ca picurii de clei, o spermă năzdrăvană
Vine din capătul de sus al lumii, zgâlţâie
Prunii friguri turbate; atinse prematur
De coacerea boabelor, de viermele interior
Grăbite, fructele se-mbujorează şi emană
Aţâţătoare mirosuri: cad singure merele
Sau cu de-a sila scuturate, când vin ţăranii
La pomi şi-i apucă de umeri şi-i clatină
Într-o parte şi-n alta ca pe nişte datornici
Că nu-şi plătesc dajdia: de la orânduire
Deprins-au ştiinţa bruftuluielilor şi arta
De-a scutura omul de ultima împotrivire…
Ce rămâne necăzut, nescuturat, se bate
Cu prăjini de alun, precum în zugrăviile
Antice argintiile livezi de măslini şi martirii:
Îi duce mintea, cunosc şi ei cât seamănă unii cu alţii
Pomi bătuţi şi scuturaţi, cu ţăranii puşi
La tot felul de impozite şi dări către
Stat: astfel culese-n coşuri şi-n găleţi ruginite,
Cu praful de jos bine sărate, cu pulberile
Cerului de vară-ndulcite de cenuşile
Stelelor, fructele seamănă oamenilor,
Oamenii seamănă fructelor,
Adunate-n vase
Largi de lemn, lăsate-un timp să zacă
În fierbinţeala bolii, învelite blând
Cu un strat de pământ şi nisip
Asemenea locului de folosinţă tras
Ca pânza de cort peste toată viaţa omului
De la ţară: o săptămână nu umblă nimeni
La ele: forfota destrăbălaţilor curenţi,
Foiala-n tot mai ridicată febră, vânzoleala
De bolnav fără scăpare, zvârcoleala de tânără
Femelă fătând şi ruptă de făt, scăldată
În crâncena-i sudoare; lehuză şi palidă plămada
De fructe, cu coapsele înflăcărate şi pântecele
Bosumflat, latră şi scheaună
Să zămislească: Pomona este istoria lor.
Forţa conducătoare nu se-ndură de ei; Iancu
Arsene să taie cu sapa căiţa
De pământ ars de căldura din adâncurile
Fructelor: suflecându-şi mânecile cămăşii
De fibră de tei, cenuşie, să afunde braţele
Printre şoldurile de juncă ale putinii
De borhod, să tragă-n găleţi, cu smalţul
Spart, nămol de fructe: măsură
De-un viţel greutate, de-un mânzat mulţumire.
Boască estimată cu greul de carne de şapte vite -
Încât orânduirea scăpat-a din braţe
Boul de jertfă al ţărănimii: l-a sleit
De toate puterile şi n-are unde să-i ascundă
Hoitul. Bântuie duhoarea uriaşului
Şi n-o mai ţin puterile să-l îngroape.
La foc mult şi ne-ntrerupt se coace terciul
De poame opărite în propriile-i ape, bine moarte,
Stoarse-n călduri; de ultimul picur de must
Şi zeamă; sâmburii sunt strânşi în coşuri
De răchită, epuizaţi de cel din urmă strop
De sudoare, de cea mai slabă moleculă
De mireasmă: până noaptea se-aude scrîşnetul
Hărleţului în pământ; sub grămezile
De sâmburi sapă gropi, fântâni fără apă
Ascunzând boştinile fierte, seminţele -
De parcă au făcut moarte de om.
Seamănă cu cei ce-au dat fărădelegea drept lege:
Să repare şi mai rău strică năpăstuiţilor;
Să nu se afle fapta lor necuvenită: de prigoana
Judecăţii nu se tem: o ambiţie-i înflăcărează;
Se ştiu mai puternici decât judecătorii
Pe care-i cumpără cu o canistră de rachiu.
Însă dreptatea se uită-n oglindă, îşi dă
Cu alifie roşie pe buze, părul şi-l leagă;
Beau laolaltă, jefuitorii cu cei jefuiţi
Încearcă o împăcare: iertând unul altuia
Opresorii se îmblânzesc, năpăstuiţii uită.
Se-nseninează ţăranii, glasurile li se schimbă,
O mulţumire nepăsătoare dinspre treburile
Ţării: îi stăpâneşte veselie trecătoare
Pe cei bătrâni; cei în putere se pătrund
Încet de harţă, dar nemulţumirea
Lor de vremuri şi de lipsuri, până seara
Se stinge: oboseală istorică
Şi-o lăuntrică sfâşiere a speranţelor toate;
Îşi dau seama că dreptatea s-a-ntors
Cu spatele la ei: elixirul frăţiei
Omului către om s-a stricat
Basamacul luptei de clasă a pus drojdii
De-un lat de palmă în potirul de cristal…
Trezindu-se la cea dintâi cântare a cocoşului,
Se-mbracă iute, aruncându-şi pe faţă doi pumni
De apă, ies grăbiţi pe porţi, să prindă
Autobuzul cenuşiu: dau fabricii de sârmă
Tot ce-a mai rămas din ei viu, bun de muncă.
O amăgire de veacuri până-n cap de veac
A lenevit limba; doarme, nu mai zice câte
Sunt cele de zis: sângele în rătăcire
Nu mai izbândeşte s-avânte pumnul
Ţărănesc trântit în masa vieţii cu blidul
Nespălat de linte şi o copită de porc,
Iar alături paharul de rachiu bălos de apă,
Legat la ochi, pipăind pereţii lumii
Scrişi cu vorbe murdare şi desene spurcate.
Ei au pierdut bătăliile toate când li s-a luat
Pământul, cu vorbe lungi amăgiţi; s-au părăsit
Unii pe alţii cu bună ştiinţă lepădându-se omul
De om, dezbinaţi de tot felul de chemări
La luptele altora: eu unul nu mai ştiu pe nimeni
Care să vină să pună umărul zicând:
Ţine-te bine şi ia-mă pe după grumaz,
Mergem la noi, îţi facem o cafea tare,
Te speli pe faţă şi te limpezeşti
În frăţietate şi fără să-ţi vinzi sufletul.
Generaţia mea a avut mari poeţi, cum s-a spus adeseori
că sunt şi eu. Dar ne deosebim mult, pentru că
eu aparţin clasei mele arhaice dar şi înnoitoare, prin
naşterea succesivă a lumilor. E clasa de origine, pe
care cei mai mulţi scriitori au pierdut-o, trecând de
partea micii bur-ghezii proletare, a ţăranului
«sărăcit», devenit iubitor de manele.
Vremurile pe care le trăim acum? S-a trecut de la
minciună la un adevăr odios. Scapă cine poate, dar
eu nu vreau să mă salvez. Eu am sindromul Cotigă,
un ţăran pe care l-a târât vaca şi a murit, nu din
cauza rănilor ci pentru că a fost umilit. Tocmai de
aceea n-o să mă las, niciodată, târât de vaca vieţii…

NĂSCUT DIN DRAGOSTEA PENTRU PĂMÂNT


Sunt născut din dragostea pentru pământ străin
ce-o nutrea Anton D. Gheorghe, însurat
cu-o săteancă, – Filofteia D. Marin,
căreia atâţia ani de flori i-a scuturat.

Şi-am venit pe lume lanţ de aur ca să leg
fata ceea, de flăcăul care n-o iubea,
ce păcat că nu m-am rupt şi c-am rămas întreg
şi i-am priponit: pe ea de el, pe el de ea...

Irosindu-şi tinereţea laolaltă
le-a azvârlit pe tâmple toamna funigei.
Se găteau să plece-n lumea ceealaltă
când i-am dezlegat, plecând de lângă ei.

Deşi tata nu iubea, a mers spre răsărit,
iar mama spre apusul ei însângerat.
E necazul câteodată-orânduit
să-l îndure pân-la capăt cel ce l-a-ndurat...

Dac-am fost la început şi astăzi nu mai sunt
neiubit de nimeni şi cu fruntea-n cute,
e că prea s-au războit o dată crunt
tinereţile părinţilor pierdute.

Cine mă iubea părea că mă alungă
şi că toate ale mele nu-s dorite.
Mă gândeam că duc durerea îndelungă
a iubirii pe degeaba irosite...

Eram doar născut din foamea de pământ străin
ce-o nutrea Anton D. Gheorghe, însurat
cu-o săteancă, Filofteia D. Marin,
ce se trece precum mărul scuturat.

OAIA NĂZDRĂVANĂ

La al treilea pod
au venit să-l taie
soldaţii regelui Irod
pe copilul de oaie:
Unde mergi tu, mielule?
La pădure, domnule!

Nu te mai duce
nu ţi-a spus mă-ta
că te frigem pe cruce
pe dealul Golgota?
Ai fost făgăduit de părinţi
Lui Iuda Iscariotul
şi el te-a vândut cu totul
pe treizeci de arginţi...

Ştiu, domnilor soldaţi,
dar aş vrea, când mă mâncaţi,
să mă sui pe deal şi să m-arunc
în stomacul vostru-adânc.

Mielul a ajuns sus,
între cei doi tâlhari.
Dacă eşti tu Isus, după cum pari,
ia-ne şi du-ne,
şi ne izbăveşte, stăpâne...

Îşi ia fraţii de cruce
şi se duce şi se tot duce;
zi de vară
până-n seară
se urcă pe-o scară

Când au ajuns la munte
şi-au stat jos,
mielul cu stea-n frunte
s-a făcut Făt-Frumos;
trei turme erau în păşune
şi ei le-au împărţit
cu-nţelepciune....

În mijlocul poienii,
mărul pe care
l-au uitat pământenii.

Au dormit noaptea, sub pom
ca un singur om.

Doi dintre ei au plâns,
fără sfat s-au ajuns;
pe la apus de soare
pe cel ce-aveau să-l omoare.

Citindu-i cartea la strană
şi necrezând cartea,
oaia năzdrăvană
i-a prevestit moartea;
a spus ierbii
să cheme cerbii,
stejarii scorburoşi ca stupii
au chemat urşii, vulpile, lupii;

pe un fluier de os
veneau lacrimile lui Făt-Frumos,
pe fluier de fag,
lacrimile de moşneag,
pe fluier de aramă
lacrimile de la mamă.

Lasă-i, le-a spus el,
şi l-au înjunghiat ca pe-un miel.

Au rămas cei doi
stăpâni pe două turme de oi
şi-au dormit iar sub pom:
într-o parte un om,
în cealaltă alt om...

Într-un alt apus de spoare
unul a sărit la altul – să-l omoare;
şi se luptară
o altă zi de vară
până-n seară.

Într-o dimineaţă
unul şi-a spălat sângele de pe faţă
şi pe urmă
a plâns lângă turmă:

Doamne, am unit turmele, dar
mie cine-o să-mi plângă urmele?

Lasă, zice oaia de lângă brad,
mâine-ai să intri-n Bălgrad,
păzeşte-ţi turmele pe pripoare
că nu sunt turme, că sunt popoare
cineva le-a prefăcut în oi;
trei râuri aţi fost voi;
acum ţineţi-vă toate pe-un vad
şi intră odată în Bălgrad.

Prin fluviu trece mâine lupoaica,
o să urce prispa malului,
şi-o s-o-ntâmpine maica
de la Mănăstirea Dealului;
Cu şorţul să şteargă banca
să stea să plângă Doamna Stanca,
să ţină în poală
căciula ta, goală,
Dar un cocor
va face cuib în căciulă
de Domnitor
şi tot ce se va risipi
vor aduna alţi copii;
lasă, Doamne, nu plânge,
cineva trebuie să sfinţească
în propriul sânge
Ţara părintească...

Acum vine Oprea
cu Oprona
să-şi sape grădina,
să-l trezească pe Opriş
din zmeuriş:

Fugi Opriş,
nu sta pieziş
c-am să-ţi tai
cu un mai,
cu un pai
capul lui Mihai.

TIMP DE-O FLOARE


În pâlcuri de gherghini, pomi săraci,
Altare vechi pe Istriţa poţi să-ntâlneşti,
Dedicaţii pe calendele bazileilor daci,
Scara timpului cu trepte ştirbe,
Poţi s-o-ntregeşti cu nume de stirpe,
Faptele lor, pe codul sofic, umblă-n tomurile
de poveşti:
Cercetând cele de-atunci, din cuget şi fapte,
Poţi s-auzi pasul timpului către cine se-ndreaptă.
Adesea pun tâmpla la piatră caldă
S-ascult fluviul venind cu apele-n care multă lume se scaldă,
Închid ochii, văd focuri sub copita celestului cal,
Pietre cu multe chipuri pe prispa casei mele se clatină,
Din susul înspumat şi din josul fără mal
Vine rostirea păgână a colindului întru datină
Şi mereu acest tropot al piciorului drept
pe lespedea de altar:
ajuns-a la Pom, Cavalerul, cu închinare şi dar.
În grădină, unde-am aşezat o seamă de statuete,
Totul se umple de chipuri şi larmă,
De bună seamă, energiile vieţii nicicând desuete
Nu mai au somn, lucrurile vechi se îndeamnă,
O movilă de înfăţişări, popor de portrete,
Agonisesc până vine lumina de toamnă.
Ca Atlas ţin omenirea aceea în spate
Şi nimenea nu se grăbeşte să ne dea nouă dreptate.
De mult puteam s-o lepăd să se ducă de-a rostogolul
Nimicnicia fără capăt să-şi pună peste voi golul,
Însă ei, Cavalerii Danubieni, sfinţi uzurpaţi,
Au nume de piscuri, ape, locuri, cât ţin Munţii Carpaţi,
Strigă: aşteptaţi, nu vă grăbiţi, mai înduraţi,
Timpul nostru nu suportă măsurătoare.
M'aşez la lucru copleşit de-o uriaşă răbdare -
Mai este timp de-un mugure,
Mai este timp de-o floare,
Mai este timp de-un măr pârguit -
Lasă trupul tău să se bucure,
Dă cugetului tău marea înflăcărare,
Orânduit rămâne ceea ce am rânduit.
Pe Istriţa se-aude zurgălău la gât,
Caută fluviul de lapte pe care păstorii l-au strecurat;
Ajunge s-asculţi cântecul bronzului nevinovat
Recunoşti baladele prin care am trecut:
După muntele de caşi în albe pânze cuprins
Din adâncul turmelor adunat, smuls,
Un popor de stăpâni: care ce-a păscut, care ce-a muls
Într-o zilnică sforţare şi-o voinţă de ins.
Cineva respinge omul prea sigur de el.
Este timp şi după noi, pentru toate...
Pe monedă de-argint Călăreţul poartă în braţe un miel,
Între o eternitate şi altă eternitate
Opreşte la poarta pietrelor mele şi-mi dă dreptate.
În capitolul Perioada celor trei preşedinţi de nimic
Au să consemneze cronicile Istoria de care eu mă dezic.




Fotografii de Lucian Mănăilescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

10 poezii de Matei Vişniec

POEME de Codrina BRAN

POEŢI NĂSCUŢI ÎN OCTOMBRIE